Toch niet zo'n doorsnee aardbeving... - Reisverslag uit Itō, Japan van Erik Vlasblom - WaarBenJij.nu Toch niet zo'n doorsnee aardbeving... - Reisverslag uit Itō, Japan van Erik Vlasblom - WaarBenJij.nu

Toch niet zo'n doorsnee aardbeving...

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Maart 2011 | Japan, Itō

Eigenlijk wilde ik een dezer dagen eens een samenvatting maken van mijn overvolle maar o zo leuke afgelopen 2 maanden. Het is immers al te lang geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Jammer dat mijn eerste bericht in zo’n lange tijd dus om een andere reden is. Maar om de zorgen weg te nemen voor de mensen die mijn ouders en ik nog niet via e-mail of facebook gesproken hebben: met ons gaat alles goed!

De afgelopen dagen waren we op het schiereiland Izu, 100 kilometer ten zuidwesten van Tokyo. We kwamen terug van een wandeling langs een mooie rotsachtige kust. Op weg naar het hotel zei ik tegen mijn ouders “moeten jullie die bomen zien bewegen”. Waar mijn ouders nog niets doorhadden, bedacht ik me vrijwel gelijk dat dit nooit door de wind kon komen en wel een beving moest zijn. Toen ook nog een Japanse man begon te lachen en gekke bewegingen met zijn handen naar ons maakte gemaande ik mijn ouders te stoppen. Het voelde als een beving zoals ik die al al twee keer eerder heb gevoeld. “Hebben jullie dat ook weer meegemaakt”, zei ik.
Aangekomen bij ons hotel was een waterleiding gesprongen. Mensen waren er verder best rustig onder. We pakten onze spullen, klaar om de reis voort te zetten naar Kyoto. Twee uur wachten later hebben we het maar opgegeven, want er reed nog geen trein. Pas terug in ons hotel realiseerden we ons hoe erg het was. Berichtjes uit Nederland kwamen binnen. Ik belde mijn reisgenoten. Valerie, die had niks gemerkt in Kyoto. Chris werd van het strand gehaald in het zuiden van Japan vanwege tsunami, die gelukkig uit bleef. Emiel zat buiten in een parkje in Tokyo, zag de bomen en gebouwen trillen, maar was gelukkig ook oke. Thijs zat binnen op zijn kamer op de 5e verdieping waar alles uit de kastjes viel, maar is er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Verscheidene andere mensen uit Tokyo die ik sprak meldden over een lamgelegd spoornetwerk waardoor ze op het werk moeten slapen en chaos in de supermarkten, maar iedereen is oke! Al met al was het wel gek, dat het gebouw waar je wel eens luncht in de brand staat, de trein die je vaak neemt stilgelegd werd en de brug die je op de fiets oversteekt afgesloten is. Erg bedankt voor alle bezorgde berichten uit Nederland. Met ons gaat in ieder geval alles goed!

Tot de volgende keer,

Erik

  • 12 Maart 2011 - 05:54

    Erna:

    Hoi Erik,

    Fijn om te horen dat alles goed met jullie is. We maakten ons idd wel zorgen....!! Die beelden op tv waren echt afschuwelijk. Nu maar hopen dat jullie door dit natuurgeweld niet teveel beperkt worden in jullie plannen. Doe ook de groetjes aan pa en ma.
    Groeten,
    Adrie en Erna.

  • 12 Maart 2011 - 07:11

    Peter:

    Lang geen berichtje inderdaad, maar goed om horen dat alles goed gaat! :)

  • 12 Maart 2011 - 09:11

    Kees De Jong:

    Fijn om te horen. We waren hier wat ongerust omdat we ook niet wisten hoe jullie reisplan er uit zag. De berichten uit Japan die we hier krijgen zijn beslist niet goed. Groeten uit Dordrecht.

  • 12 Maart 2011 - 09:17

    Jose En Theo:

    Hallo Erik, Hennie en Piet,
    Wij waren opgelucht toen we jullie mail kregen, want het zag er allemaal heftig uit en wij wisten niet precies waar jullie waren.Hopelijjk hebben jullie verder niet teveel problemen om jullie geplande activiteiten te doen.
    Groetjes Jose en Theo.

  • 12 Maart 2011 - 16:37

    Anja:

    Hallo Erik, Hennie en Piet,

    Gelukkig alles goed met jullie en alle studiegenootjes van Erik. Pas op de naschokken en blijf uit de buurt van kerncentrales. Japan is zwaar getroffen, dat zal zeker invloed hebben op jullie vakantie. Heftig hoor!
    liefs Piet en Anja.

  • 14 Maart 2011 - 09:43

    Bart En Jolanda:

    hoi erik hennie en piet,
    iedereen is hier dik opgelucht dat jullie het goed maken!
    de ramp houdt heel nederland behoorlijk in de ban! zal jullie vakantie
    helaas wel beinvloeden, ben voorzichtig bij jullie nog eventuele plannen
    liefs bart en jolanda

  • 14 Maart 2011 - 14:35

    Carla Cox:

    Hoi Erik en fam.,

    Goed om te horen dat alles goed is met jullie. Erg indrukwekkend allemaal. Eerlijk gezegd ben ik blij dat Pepijn thuis is, nu die kernreactoren raar beginnen te doen en er nog redelijk heftige naschokken zijn.
    Sterkte met alles en anders kom je/jullie maar lekker terug naar Nederland.

    Zelfs "onze Bea" noemt het een "schokkende" gebeurtenis. What´s in a Word??

    Groeten Carla en Pepijn

  • 15 Maart 2011 - 22:22

    Eveline:

    Gelukkig dat alles goed gaat!
    Zijn jullie van plan nog langer te blijven?

  • 23 Maart 2011 - 22:57

    Bart En Jolanda:

    hebben van je zus begrepen dat jij nog 2 maanden in het zuiden gaat vertoeven.
    nog een goede tyd toegewenst
    kijken uit naar je volgende schrijven.
    leuk je zo te volgen

    lieve groeten
    bart en jolanda
Erik

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 37047

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 02 Augustus 2011

10 maanden Tokyo

Landen bezocht: